SPORTOS MAMI

Tedd és ne tedd sorozat 3. rész - Kisgyerek emelése -videóval

Kedves SportosMami! 

 

Hogy van a hátad? 

Hány kilós is a gyerek? Tudod, hogyan kell(ene) helyesen felemelni a babát/kisgyereket? Vagy a vízzel teli fürdőkádat? Ha nem, akkor olvasd el a cikket, mert sok kellemetlenségtől szabadítod meg magad, ha megtanulsz helyesen emelni.

Amíg pici és alig tudja magát tartani, addig nem is ró nagy terhet a gyerek a gerincünkre. 

Ahogy egyre cseperedik, ügyesedik, és nő a súlya már egyre kevéssé csapjuk csak úgy a hónunk alá, hogy na, akkor menjünk. 

Nagyon sok gerincpromlémát tud okozni az, ha csak úgy, minden előkészület, értsd RÁKÉSZÜLÉS, helyes testtartás nélkül vesszük ölbe a gyereket. 

Alap esetben ugyanis mit csinálunk, ha a totyogó, járó babánk szeretné, ha felvennénk? Előre döntjük a felső testünk azaz derékból hajolunk, majd  derékból kiindulva visszaegyenesedünk..... Napjában százszor végrehajtani ezt a feladatot igazán megterhelő a gerincnek. 

 

Rengetegszer nekem is figyelnem kell a helyes végrehajtásra, mert én is hajlamos vagyok csak úgy felkapni a 10 kilós kis "zsákomat" a csípőmre biggyeszteni és úgy továbbmenni. Persze a nap végén örülök, ha ülni tudok, mert annyira fáj a derekam. 

De nem csak a gyerek helytelen emelése, hordása nyírja a gerincet. 

Hányszor, de hányszor futottam már bele, vizzel teli kiskád, bútor vagy egyéb súlyosabb tárgy felemelésébe. Nap mint nap pakolunk, innen oda-onnan ide a legtöbbször mégis ugyanolyan rosszul emeljük fel, hiába fáj a hátunk.

 

Most megmutatom, hogyan emeled fel helyesen a 4-5 kilónál nehezebb babát, vagy a tehetetlen tárgyakat. 

Tedd

GYEREK FELEMELÉSE

1) Állj nagy terpeszbe, guggolj le hátrafele EGYENES HÁTTAL , mintha egy székre szeretnél leülni

2) Fogd meg a babát és a hajlított térdedet nyújtsd ki, azaz a combodat terhelve állj fel. 

 

GYEREK LETÉTELE

ugyanaz, csak fordíva, azaz

1) hajlítsd be a térded, egyenes derékkal, lehetőleg még húzd be a hasad is, hogy biztosan stabilizáld az ágyéki gerinc szakaszod

2) tedd le a babát

3) térded nyújtásával állj fel

 

GYEREK HORDÁSA

Ha öledbe veszed a gyereket, mindig középre tedd, és mindig két kézzel fogd. Egyikre gyakorlatilg ráülteted a gyereket, a másikkal pedig tartod a székként funkcionáló kard,

 

Ne tedd

 

GYEREK EMELÉSE

 

Sose emeld derékból a gyereket. Ha teheted, akkor semmit se emelj derékból. Abból szoktak bekövetkezni a ficamok, rándulások, becsípődések, extrém esetben sérvek.

A lábunk lett arra kitalálva, hogy a testsúlyunkat és még plusz más súlyt is elbírjon, jelen esetben a baba súlyát. A comb és a láb izmai sokkal jobban terhelhetők, sokkal nagyobb és erősebb izmok találhatóak benne, mint az ágyéki gerinc szakaszunkban

GYEREK LETÉTELE

Ugyanazokat tanácsolom, mint a felvételnél. Ne derékból hajolj! 

 

GYEREK HORDÁSA

Amíg újszülött a baba, addig kendőben nagyon jól el van az anyukája mellkasán. 6 kiló fölött viszont már a háton hordozás a kívánatos, ugyanis nagyon megterheli a gerincet. 

Ha a gyerek már nagyobb és öledben szeretne lenni, mert elfáradt, vagy esetleg siettek valahova és gyorsan fel kell kapnod őt, akkor se oldalra  a csípődre ültesd, hanem vedd középre, ahol a te testközéppontod is van. Ez a legstabilabb rész, így körülbelül hasonlóan terheled a csípőd, a lábad és a kezed. Ha mindig csak egy oldalon hordod a gyereket, akkor el fog mozdulni a csípőd, és elkezd kompenzálni az egész gerinced, ami hátfájáshoz, vagy akár lábfájáshoz is vezethet. 

 

 

Bármit emelsz tehát, mindig a combat használva emeld.

Ha már megtörtént a baj és becsípődött az ideg, vagy esetleg folyamatosan fáj a hátad, érdemes ellátogatni egy manuálterapeutához, aki visszaigazgatja az elmozdult részeket a helyükre. 

 

Remélem, hogy tudtam segíteni! 

Aki vizuális típus, mint ahogyan én is az vagyok, annak készítettem egy rövid videót is, amiben bemutatom, mire is gondoltam

Így emeld fel helyesen a gyereket - VIDEÓ

 

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, hogy fordulj hozzám bizalommal! 

 

További szép napot kívánok! :-)

 

Éva